התמחות ייחודית בפיזיותרפיה לקהילת הלהט"בק+

A Brief History of Our LGBTQIA2-S Pride Flag - Department of Mental Health
רצפת האגן וניתוחים תחתונים

להטב"ק+ משמעותו לסביות, הומואים, טרנסג'נדריות.ם בי-סקסואלים.ות, קוויר והגדרות מין ומגדר נוספות כמו א-בינאריים ואחרות.ים. לרוב הסיבות שבעטיין תהיה פניה לפיזיותרפיה אין קשר לנטייה המינית, עם זאת לקהילת הלהט"בק+ גורמי סיכון שחייבים להילקח בחשבון והסיכון לעיתים עולה בשל קושי או ההימנעות מפניה לטיפול רפואי.

כמטפלת, אני דואגת לתחושה נוחה ומזמינה לכל אחת ואחד, אני דואגת להבין את המרכיבים הגופניים והרפואיים, את אורח החיים ואת הציפיות מהטיפול.

לסביות לעיתים יבואו לטיפול ברצפת האגן מבלי שיחוו בדיקה או יחסי מין וגינאליים, מה שיעמיד בפני הפיזיותרפיסטית אתגרים ייחודיים.

לניתוחים להתאמה מגדרית גבר לאישה neovagina (MTF) יש תוצאות טובות, וכאשר מבוצעים כהלכה, נשמרת יכולת תפקוד מיני ואורגזמה. לאחר הניתוח הדאגה העיקרית הינה להבטיח שהווגינה החדשה תחלים באופן נאות, תשמור על ממדיה ותישאר תפקודית. לשם כך המטופלת חייבת לבצע טיפולי הרחבה (dilation) .ככל ניתוח גדול ומשמעותי, גם לאחר ניתוח להתאמה מגדרית יש תהליך ארוך של החלמה ושיקום.

הפניה לפיזיותרפיה של רצפת האגן תעשה בשל הקושי לבצע את טיפולי ההרחבה בשל הגבלה בעומק או רוחב, בשל כאב הכרוך בהם, או כאב בקיום יחסי מין. כמו כן, ייתכנו ליקויים בשליטה בשתן.

ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏אדם אחד‏, ‏‏שיער בלונדיני‏, ‏מחייך/מחייכת‏‏‏ ו‏משקפיים‏‏

 

למידע על ניתוחים עליונים יש ללחוץ על הקישור.

הומואים עשויים להתלונן יותר על בעיות של כאבי אגן כרוניים, כמו גם בעיות אנורקטאליות הקשורות גם בקיום יחסי מין אנאליים תכופים.

גברים טרנסג'נדרים ישמרו לעיתים על גניטליה נקבית. לגברים או לא-בינאריים עם גניטליה נקבית עשויות להיות בעיות כמו אנדומטריוזיס, כאבים בחדירה וליקויים נוספים. הם גם יכולים להיות בהריון. הטיפול ברצפת האגן יהיה עם התייחסות למאפיינים הייחודיים להם למרות הדמיון לטיפול באישה סיס.

טיפולים לשיקום רצפת האגן לקהילת הלהט"בק+ דורשים ידע, סובלנות, וחשיבה מחוץ לקופסא. את כל אלו ועוד אני מביאה איתי אל חדר הטיפולים.